Quickview: Fate/Apocrypha

Lesedauer: ~2 Minuten

Da haben wir nun den Anime, bei dem ich mir die Animationen von ufotable gewünscht hätte.

Studio: A-1 Pictures
Genre: Action, Historical, Supernatural, Drama, Magic, Fantasy
Episoden: 25
Premiere: 2. Juli 2017

Story:
The setting is a parallel world to Fate/stay night where the Greater Grail mysteriously disappeared from Fuyuki after the Third Holy Grail War. After many years of silence, around the same time as the Fifth Holy Grail War would have happened, the Yggdmillennia, a family of magi, openly declares their secession from the Mage's Association, and that they are in possession of the Grail. The Association dispatches fifty magi to retrieve it, and all but one are instantly slaughtered by a mysterious Servant. The one remaining manages to activate the reserve system of the Greater Grail, allowing for the summoning of fourteen Servants in total.

In the city of Trifas, two factions will fight for the control of the sacred relic, each of them possessing their own team of seven Servants: the Black Faction whose members are part of Yggdmillennia, protecting the Grail, and the Red Faction whose members were sent by the Mage's Association, trying to take the Grail back. For an event of this scale, the Grail itself summons its own Servant, the holy Ruler, to oversee the conflict.

This marks the start of the Great Holy Grail War.

Hier müssen wir aber nun mit A-1 Pictures leben, wobei die Animationen nun auch nicht schlecht sind und durchaus zum Anime passen. Ich bin ja immer für mehr Anime aus dem Fate-Universum zu haben und dem entsprechend gefiel mir die erste Episode schon einmal gut. Der Holy Grail ist wieder aufgetaucht und somit wird es auch wieder Zeit um ihn zu kämpfen. Das neue System, Sieben gegen Sieben, finde ich auch gut. Es gibt auch direkt ein bisschen Action und natürlich wieder die übliche Einführung in die Geschichte. Das sieht so weit erst einmal alles gut aus und ich bin gespannt, was die Serie uns hier noch so an Action bieten wird. Somit habe ich schon einmal einen Titel für mich in dieser Season gefunden.

Wertung für die erste Episode:

Mehr Lesen

Quickview: Kill la Kill

Neben Coppelion ist das wohl der Titel, auf den ich mich die Season am meisten gefreut habe. Studio: Trigger Genre: Action, School Episo…… Weiterlesen

Fazit der Spring Season 2020

Published on June 27, 2020

Quickview: Zombie Land Saga

Published on October 04, 2018